Blinde Sate test: Beckers vs Mora


Functie

Promotiefilm

Jaar

2014

Klant

Beckers / Izico

Sate battle van Beckers
Beckers heeft een nieuwe Sate op de markt gebracht en wil kijken of deze bij het publiek in de smaak valt. Om dat testen mogen bezoekers van een supermarkt blind twee soorten sate proeven. De ene is van Beckers, de ander van Mora. De release van deze sate was belangrijk voor Beckers, omdat ze met deze film de supermarkten wilden overtuigen schapruimte vrij te maken voor Beckers sate.
De uitslag is overigens echt in het voordeel van de sate van Beckers. Ook de keuze voor frikandellen – tijdens de Jumbo test – waren unaniem voor het Lekkers van Beckers.

Script & idee: Helmgras Media i.s.m. Izico Foodgroup
Medewerker Izico: Frank van den Bos
Camera: Freek Haverman
Montage: Freek Haverman

Beckers opent er mee op haar website: de eerste frikandel ooit was er eentje van Beckers. Jan Bekkers was degene die deze platte gehaktschijf in worstvorm op de markt bracht. Jan kwam uit een slagersfamilie en om zichzelf te onderscheiden met andere familielieden noemden hij het bedrijf Beckers in plaats van Bekkers. Lange tijd was Leckers van Beckers niet weg te slaan in de reclame uitingen, maar sinds Beckers onder de Izico foodgroup zit zijn ze daar vanaf gestapt en varen een koers die wat meer onder de radat zit. De underdog uit de Nederlandse frituurwereld, maar met kwalitatief goed producten. Beckers was overigens ook degene die de eerste frikandelkroket op de markt bracht: De Krokodel.

Sluiten