Krokodel introductiefilm België


Functie

Introductiefilm

Jaar

2017

Klant

Krokodel / Izico

Krokodel wordt Krodel in België
Vanwege een conflict over de naamsrechten van de Krokodel is deze vanaf de Belgische introductie verder gegaan als Krodel. Om het product te lanceren op de Belgische markt heeft Helmgras Media de Krodelvlog bedacht waarbij chefkok Guillaume de Beer en geestelijk vader Freek Haverman naar Antwerpen afreizen om de Krodel te laten proeven aan bekende Belgen: The Jane-chefkok Nick Bril en presentatrice Evi Hanssen.

Script en idee: Helmgras Media
Camera: Freek Haverman
Montage: Freek Haverman
Speciale dank aan: Guillaume de Beer, Nick Bril en Evi Hanssen

De Krokodel is een frikandelkroket. Bedacht ter promotie van de Frikandel Disco in Amsterdam, maar uiteindelijk als zelfstandig product het succes van de disco ver ontstegen. Via snackproducent Beckers op de markt gebracht, eerst in Nederland en later in België. Op het moment is de Krokodel alleen nog verkrijgbaar rondom carnaval – als enige snack die verkleed is: een frikandel in een kroket-jasje.

Sluiten